A Wizz air Magyarország kft a kormány kedvenc cége, jóllehet egyetlen tulajdonosa van egy offshore cég..
A kormány által rendszeresen magyarnak nevezett cégnek furcsa módon mégis 8 önálló aláírási joggal rendelkező képviselő van, közülük csak 2 magyar, 6 külföldi . Egy többszáz milliárd forintos árbevételű cégnél csak úgy aláírhat 8 ember is önállóan!!!!Valószínűleg a sok tulajdonost képviselik az aláírók és bizonyára nem bíznak egymásban, így védik be magukat. A cég minden szolgáltatást nagy kedvezménnyel kap Ferihegyen a magyar államtól, a magyar vezérigazgatónak pedig Varga Mihály adta át tavaly az év menedzsere címet, az járatok üres székeire a magyar kormány kárenyhítést fizet a kft-nek.
Ha más országban lenne a cég központja a magasabb működési és szolgáltatási költségek miatt valószínűleg rég veszteséges volna így viszont csupán a magyar tulajdonos, Váradi József 50 milliárd forintot szedett ki belől 4 év alatt és lett a 30. leggazdagabb magyar , igazi NER lovag.
Furcsa és felháborító a cég története azért is, mert a cég tulajdonképpen alapvetően akadályozza a magyar légitársaság feltámasztását, blokkolja a piacot, sokszor mesterségesen kitalált , eddig nem használt útvonalakon álérdeklődést generál az utazok körében, főleg azon az alapon , hogy hol kap valami kis kedvezményt, melyik reptéren..( a kitalált és nem feltöltött utak járataira ráadásul a magyar kormánytól minden el nem adott ülés után kompenzációt kap azon az alapon , hogy "szinte nemzeti légitársaság". Ő maga nem nagyon ad vissza semmit, a legrosszabb a visszatérítési( refund) politikája és ami mindent elárul a cégről, hogy a magyar kormányzati támogatás ellenére gyarmati eszközökkel intézi ügyeit a magyar utasok felé is.
Nincs elég irodai és földi kiszolgáló személyzet, pld utat lemondani vagy áthelyezni kizárólag emelt díjas 300 Ft/ perc vonalon lehet és ki tudja ugye meddig várakoztatják az telefonálót. Ez példátlan a légitársaságok körében, főleg hogy lemondás vagy átbookolás eleve alig lehetséges, legalábbis messze rosszabb feltételekkel mint más légitársaságoknál..
Ha ehhez még hozzátehetjük, hogy a cég jegypolitikáját átvizsgálva, helyszíni drága check-in, check-in csomagok ára , melyik távoli reptérre érkezik, stb egyáltalán nem teszi olcsóbbá más légitársaságok felé.
Állandóan változó, a kisember számára megalázóan követhetetlen politikája szinte állatként bánik az utasokkal, volt olyan időszak is amikor egy kis neszesszert is csak pénzért lehetett felvinni az utastérbe, amiatt pld Olaszországban be is tiltották a szabályzatának az alkalmazását. Azt meg a kormányközeli Ripost írta meg, hogy Bécsben fele annyiért juthatnak Wizzair repülőjegyhez.
Ma pedig már dölyfösen pöffeszkedve az utasokat meg a hivatalok, kormányt szúrja le, ahelyett, hogy használható szolgáltatást nyújtana.Az is elgondolkodtató hogy a kancellária miniszter bejelentésre, hogy vizsgálat is indul a cég ellen azt mondja, hogy Gulyás Gergely nem a kormány. Mondja ezt egy joggal közutálatnak örvendő cég tulaja.
Meddig élősködik rajtunk és kinek a segítségével?
VP.